• Zorgaanbod
  • Zorggebruikers
  • Zorgomgeving
  • Nieuws
  • Werken en stages
  • Over ons
  • Contact
  • Vacatures
Facebook Twitter LinkedIn YouTube
  • Opname en verblijf
  • Dienstverlening
    • De ombudsdienst
    • 't Rustpunt: zinzorg en pastoraal
    • Bibliotheek en vrije tijd
    • Dienst opname en onthaal
    • Veel gestelde vragen over het Coronavirus
  • Uitwisseling gezondheidsgegevens
  • Rijgeschiktheid
  • Patiëntenparticipatie
  • Patiëntenrechten
Home → Zorggebruikers → Dienstverlening → De ombudsdienst

De ombudsdienst

Onze artsen, verpleegkundigen en medewerkers zetten zich dagelijks in om een goede, professionele dienstverlening te verzekeren. Helaas gebeurt het soms toch dat iets niet naar wens verloopt. Wij raden je aan om dit in de eerste plaats rechtstreeks met de betrokken arts/ verpleegkundige/ medewerker te bespreken. Misschien kunnen zij met een kleine moeite aan je verwachtingen of opmerkingen tegemoet komen, of kan er een misverstand uit de weg worden geruimd. 

Kun je samen geen oplossing vinden? Meld je graag je bezorgdheid persoonlijk en in vertrouwen? Of weet je niet onmiddellijk bij wie je terecht kan? Wend je dan tot de ombudsdienst.

De ombudsdienst helpt patiënten en hun familie die een vraag hebben, of een probleem ervaren met de dienstverlening van het ziekenhuis of één van zijn medewerkers. De ombudsdienst beluistert je verhaal en probeert samen met jou te zoeken naar een zo gepast mogelijke oplossing voor je melding. De ombudsdienst is neutraal en onpartijdig en heeft een louter bemiddelende opdracht.

Weet dat je ook met complimenten en suggesties bij de ombudsdienst terecht kan. Zo kunnen we wat goed is in stand houden en voortdurend streven naar verbetering.

Cindy De  Wilde, ombudspersoon binnen ons ziekenhuis werkt vanuit de Onafhankelijke Ombudsdienst Geestelijke Gezondheidszorg (OOGG).

Zij is elke dinsdagnamiddag van 14u tot 17u in het ziekenhuis aanwezig.  U vindt haar bureau in het onthaalgebouw, op de eerste verdieping (vergaderlokaal REC103).

Tijdens de kantooruren is Cindy De Wilde te bereiken op het telefoonnummer 0491 39 39 18. Indien u haar niet onmiddellijk aan de lijn kunt krijgen, spreekt u best in hoe, waar en wanneer zij u zelf kan contacteren.  U kan haar ook per e-mail bereiken via Cindy.dewilde@oogg.be of per post op het adres OOGG, Cindy De Wilde, Drongenplein 26, 9031 DRONGEN.

Benieuwd naar de werkwijze van de ombudsdienst? Lees er hier alles over

Meer informatie vindt u ook op www.oogg.be
Voor kinderen en jongeren is er een aparte website: https://oogg.be/ombi

 

 

Kliniek Sint-Jozef vzw 

Centrum voor Psychiatrie en Psychotherapie

Boterstraat 6
8740 Pittem

Tel. 051 46 70 41
Fax 051 46 70 46

info@sjp.be

medisch.secretariaat@sjp.be

Over ons

  • Historiek
  • Visie
  • Bestuur en directie
  • Privacybeleid en -verklaring
  • Netwerk ggz
  • Resultaten

Werken en stages

  • Missie
  • Vacatures
  • Online solliciteren
  • Stages
  • Werken bij ons

(Semi)residentiële zorgprogramma's

  • Zorgprogramma Jeugd
  • Zorgprogramma Volwassenen
  • Expertise.net
  • Zorgprogramma Ouderen

© 2014 Kliniek Sint-Jozef Pittem | Sitemap | Disclaimer

Created by Pixular