Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

De ombudsdienst

De ombudsdienst

Onze artsen, verpleegkundigen en medewerkers zetten zich dagelijks in om een goede en professionele dienstverlening te verzekeren. Wij raden je aan om eventuele problemen in de eerste plaats rechtstreeks met de betrokken arts, verpleegkundige of medewerker te bespreken. Misschien kunnen zij met een kleine moeite aan je verwachtingen of opmerkingen tegemoetkomen, of kan er een misverstand uit de weg worden geruimd. 

Kom je samen niet tot de gepaste oplossing? Meld je graag je bezorgdheid persoonlijk en in vertrouwen? Of weet je niet onmiddellijk bij wie je terecht kan? Wend je dan tot de ombudsdienst.

De ombudsdienst staat klaar om patiënten en hun familie te helpen wanneer zij vragen hebben of problemen ervaren met de dienstverlening van het ziekenhuis of een van zijn medewerkers. Ze luisteren aandachtig naar jouw verhaal en werken met jou samen om een passende oplossing voor je klacht te vinden. De ombudsdienst handelt neutraal en onpartijdig, en heeft een louter bemiddelende opdracht. 

Weet dat je ook met complimenten en suggesties bij de ombudsdienst terecht kan. Zo kunnen we positieve aspecten behouden en blijven streven naar verbetering.

Ombudsdienst binnen Kliniek Sint-Jozef

Marianne Keppens, ombudspersoon binnen ons ziekenhuis, werkt vanuit de Onafhankelijke Ombudsdienst Geestelijke Gezondheidszorg (OOGG). Marianne is elke vrijdagochtend (10u-13u) in het ziekenhuis aanwezig. Je vindt haar bureau in het onthaalgebouw, op de eerste verdieping (vergaderlokaal REC103). Ze geeft ook regelmatig infosessies over de rechten van de patiënt aan nieuwe en geïnteresseerde patiënten. Ook medewerkers kunnen bij Marianne terecht omtrent vragen over de patiëntenrechten.

Tijdens de kantooruren is Marianne te bereiken op het telefoonnummer 0487 61 68 54. Indien je haar niet onmiddellijk aan de lijn kan krijgen, spreek je best in hoe, waar en wanneer zij je zelf kan contacteren. Je kan Marianne ook per e-mail bereiken via marianne.keppens@oogg.be of per post op het adres OOGG, Marianne Keppens, Voskenslaan 95, 9000 GENT.

Meer informatie vind je op de website van het OOGG
Voor kinderen en jongeren is er een aparte website.
Je kan ook elke weekdag chatten met een ombudspersoon tussen 16u en 18u via deze link.